در این مطلب قصد داریم در مورد تمدید برند و ثبت تغییرات برند ، مدارک مورد نیاز برای این امر ، ثبت تغییرات برند و کلیه موارد مربوط به آن بپردازیم .
چنانچه جهت ثبت برند بهتر از از برخی نکات و الزامات پس از ثبت آن بدانید تا بهترین انتخاب را برای فعالیت خود داشته باشید .
مدت اعتبار حمایت از علامت تجاری 10 سال از تاریخ ثبت اظهارنامه در اداره مالکیت های صنعتی می باشد که هر 10 سال قابل تمدید است و چنانچه ظرف 10 سال تمدید نگردد و 6 ماه از تاریخ اعتبار گذشته باشد صاحب گواهینامه می بایست جهت ثبت نام تجاری خود دوباره اقدام نماید.
درخواست تمدید ثبت علامت تجاری که حاوی مورد ذیل باشد :
تغییرات مربوط به علامت تجاری یا طبقه کالا یا صاحب علامت و همچنین تغییرات مربوط به نشانی و تابعیت و نماینده قانونی صاحب علامت در ایران، رسمیت نخواهد داشت و حمایت نخواهد شد، مگر اینکه در ایران به ثبت برسد.
ثبت تغییرات، به موجب اظهارنامه رسمی، به امضای صاحب علامت یا نماینده قانونی او، به عمل خواهد آمد.
اظهارنامه ، باید در سه نسخه تنظیم و تغییرات مشروحا در آن قید شده و مدارک ضمیمه گردد.
رسیدگی به اظهارنامه طبق مقرراتی که برای ثبت علامت وجود دارد انجام می گیرد و در صورتی که تغییرات مربوط به خود علامت باشد، یک نمونه از علامت جدید باید ضمیمه اظهارنامه شود.
ثبت تغییرات، در دفتر ثبت علامات، باید در روی صفحه مخصوص به آن علامت ، به عمل آید و مراتب در ظهر برگ تصدیق علامت، منعکس گردد.
تغییرات مربوط به نشانی و نام مرکز صاحب علامت و یا مربوط به نشانی نماینده قانونی او در ایران، نیاز به آگهی ندارد. ولی تغییرات دیگر مربوط به صاحب علامت یا نماینده قانونی او، و نیز تغییرات مربوط به علامت تجاری و طبقه کالا، باید به هزینه صاحب علامت ، در روزنامه رسمی منتشر شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان تخصصی ، با همکاران ما در ثبت شرکت نیک تماس حاصل نمایید.
شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر از تمدید برند و ثبت تغییرات برند و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت و دیگر امور ثبتی ، با شماره 02188888822 تماس حاصل فرمایید .
همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام ثبت نیک دنبال نمایید .