معرفی برندها و شرکتهای معتبر

در این وبلاگ قصد داریم در مورد شرکت ها و برندهای ایرانی صحبت کنیم

معرفی برندها و شرکتهای معتبر

در این وبلاگ قصد داریم در مورد شرکت ها و برندهای ایرانی صحبت کنیم

راهنمای ثبت اینترنتی شرکت

ثبت اینترنتی شرکت

در این مقاله سعی داریم راهنمای سامانه ثبت شرکتها و ثبت اینترنتی شرکت ( ثبت شرکت آنلاین ) در سایت ثبت شرکت را توضیح دهیم.

هر شرکت تجاری زمانی معتبر است و از نظر قانونی رسمیت دارد که به ثبت رسیده باشد.
در هنگام ثبت شرکت تمام جزییات مانند عنوان شرکت، قالب ثبتی آن ، اساسنامه شرکت ، تعداد شرکا یا سهامداران شرکت، میزان سرمایه شرکت، موضوع فعالیت ، محل شرکت و … در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری مورد ارزیابی قرار می گیرد و پس از تایید جهت اطلاع عموم در روزنامه رسمی کشور آگهی می شود.

همچنین میتوانید مقاله راهنمای ثبت شرکت را در صفحه لینک شده بخوانید.

نخستین مرحله ی ثبت اینترنتی شرکت ، ورود به سامانه اداره ثبت شرکتها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir  می باشد.
خوانندگان محترم، علاوه بر مطالعه ی این نوشتار، در صورت نیاز به هرگونه مشاوره تخصصی رایگان می توانند با همکاران مجرب ما در سامانه ثبت شرکت نیک تماس حاصل فرمایند.

  ادامه مطلب ...

مراحل ثبت شرکت تعاونی

مراحل ثبت شرکت تعاونی

در این مقاله قصد داریم در مورد مراحل ثبت شرکت تعاونی ، ارکان ، اعضاء ، حداقل سرمایه و هر آنچه که باید در مورد ثبت این نوع از شرکت بدانید توضیح دهیم .
شرکت تعاونی شرکتی است از اشخاص حقیقی و حقوقی که به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبودی وضع مادی و اجتماعی اعضاء از طریق خود یاری و کمک متقابل و همکاری آن ها طبق اصولی که در قانون تعاونی ها مطرح است تشکیل می شود .

ثبت این نوع از شرکت های دارای قواعد و قوانین متفاوت به نسبت سایر شرکت های تجاری است و باید پیش از اقدام به ثبت شرکت با موارد مربوط به آن آشنایی کامل داشته باشید .  ادامه مطلب ...

شرایط انتخاب نام شرکت

شرایط انتخاب نام شرکت 

در این مقاله قصد داریم در مورد شرایط انتخاب نام شرکت ، مواد قانونی مربوط به انتخاب نام شرکت ها ، ویژگی نام هایی که مورد تایید اداره ثبت شرکت ها است و موارد مربوط به آن بپردازیم .
چنانچه یکی از اساسی ترین مراحل پیش از ثبت شرکت ها ، انتخاب نام آن است که به طور دقیق در این مقاله توضیح داده شده است .

نام شرکت عبارت است از واژه یا واژگان با معنی که متقاضیان ثبت اعم از ایرانی یا خارجی برای شناسایی شخصیت حقوقی به مرجع ثبت پیشنهاد می نمایند .
همانطور که شخص حقیقی دارای نام و فامیل و مشخصات سجلی است و توسط سازمان ثبت احوال وزارت کشور ، ثبت و در شناسنامه و کارت ملی منعکس می شود شخص حقوقی نیز با انتخاب نام شرکت و علامت تجاری و ثبت مراتب در اداره ثبت شرکت ها در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می تواند هویت خود را رسمیت بخشد و متعاقبا از امتیاز و مزایای آن استفاده نماید .

اصولا شرکاء در انتخاب نام شرکت آزادند اما رعایت پاره ای مصالح و حفظ حقوق اشخاص ثالث ، شرایطی خاص برای انتخاب نام ایجاد می کند و برخی نام ها را اجتناب ناپذیر می سازد .
قانون تجارت و لایحه قانونی اصلاحی قسمتی از قانون تجارت راجع به شرایط نام منتخب برای شرکت احکام متعددی دارد .  ادامه مطلب ...

مراحل ثبت شرکت و مدت زمان آن

مراحل ثبت شرکت

امروزه مسائل ثبتی از موضوعات اساسی اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد ، لذا برای آگاهی بیشتر علاقمندان مسائل ثبتی در این مقاله ضمن توضیحاتی راجع به نکات اساسی در ثبت شرکت ، مراحل ثبت شرکت به طور کامل مورد شرح قرار گرفته است و امید است که مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد چنانچه پیش از اقدام به ثبت شرکت بهتر است این مقاله را مطالعه کنید تا با صفر تا صد مراحل ثبت شرکت و مدت زمان آن آشنا شوید .

  ادامه مطلب ...

قیمت ثبت شرکت و هزینه های آن

قیمت ثبت شرکت

نحوه نعیین قیمت ثبت شرکت

هزینه و قیمت ثبت شرکت موارد متعددی را دربرمی گیرد که از آن جمله می توان به هزینه تعیین اسم شرکت ، هزینه پستی ثبت شرکت ، هزینه حق الثبت ، هزینه درج در روزنامه محلی، هزینه پاکت ، پوشه و گیره ، هزینه روزنامه رسمی کل کشور  ، هزینه پلمپ دفاتر تجاری، هزینه تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اشاره داشت.

لازم به توضیح است ، عواملی نظیر نوع شرکت، میزان سرمایه شرکت، موضوع فعالیت شرکت و تعداد اعضاء شرکت در قیمت ثبت شرکت تاثیرگذار خواهد بود.
در این مطلب سعی داریم در نحوه مشخص شدن هزینه و قیمت ثبت شرکت توضیحات کاملی ارائه دهیم.  ادامه مطلب ...